Verzekeren op internet

18 september 2014 door

Verzekeren op internet, wat verwacht de klant…

Verzekeren op internet is door Depremievergelijker.nl in augustus 2007 gestart. Met het doel, om uit te groeien tot hèt kenniscentrum over verzekeren ten behoeve van de consument.

De snelle opkomst van het verzekeren op het internet, ging vaak in de stijl van “vul in, en sluit gelijk af” Maar er blijkt bij de consument toch steeds meer behoefte te bestaan aan achterliggende informatie. Over verzekeren via internet zelf, en vooral, aan een gezicht achter de vele onbekende partijen.

Bij wie kom je terecht, en heb ik nog wel een tussenpersoon die voor mijn verzekeringsbelangen opkomt. En, wordt het allemaal niet al te ongrijpbaar en al te onpersoonlijk. Herkenbare vragen over het internetverzekeren.

Waarmee verdient een verzekeringsblog nu echt het predikaat Kennisblog Verzekeringen. En hoe wordt bereikt, dat de verzekerde, de klant, zich toch verzekerd weet? Van de goede zorgen van een eigen tussenpersoon?

Om daar eerlijk antwoord op te geven: ik ben er nog niet uit. En, zal het ooit echt af zijn?

De tussenpersoon die de verzekeringsbelangen van zijn klanten bewaakt blijf ik, en wil ik blijven. Dat ben ik immers al sinds 1988. Toen het internet er in zijn huidige vorm nog helemaal nog niet was. Maar hoe word je ook een echt verzekeringsplatform?

Het zal waarschijnlijk een proces van vele jaren zijn om te komen tot een site over verzekeringen, die door iedereen graag wordt bezocht. Maar niet alleen omdat er scherpe premies en uitstekende voorwaarden kunnen worden gehaald. Maar ook, omdat er gewoon veel, heel veel informatie over verzekeren te vinden valt. Informatie om de eigen polissen beter te begrijpen, of om het gehele verzekeringspakket weer eens te herzien. Of voor projecten op school, enz.

En dat niet alleen….

Behalve scherpe premies voor verschillende verzekeringen, moeten die ook uitvoerig met elkaar vergeleken kunnen worden. Niet alleen de premies, maar natuurlijk ook de voorwaarden.

Het afsluiten van verzekeringen en de administratieve afhandeling moet vlekkeloos verlopen. En de informatieverstrekking moet niet alleen breed, maar bovenal integer en van kwalitatief hoog niveau zijn. Hetzelfde geldt voor de schadeafhandeling. De lijst van idealen werd kortom, steeds langer. Een flink aantal klanten gaf ons ons gelukkig echter al vele adviezen en tips.

Een hele opgave is, en blijft het.

Wat is er, begin augustus 2007, al terecht gekomen van alle plannen?

Welnu, de volgende zaken zijn inmiddels gerealiseerd of, er is een serieus begin mee gemaakt:

Er moet nog veel worden aangevuld en uitgebreid. Natuurlijk volgen er nog vele nieuwe arikelen in het Kennisblog Verzekeringen.

Voorts, Depremievergelijker.nl is een initiatief van Van den Berg & Partners Assurantieadviseurs, een ouderwetse assurantieadviseur. Die het, zoals gezegd, sinds 1988 zonder internet, en zonder site, en zonder moderne rekenmodules moest stellen….

Maar, we zijn van start gegaan en we houden de actualiteit voor u bij.

Heeft u op- of aanmerkingen over de site van Depremievergelijker.nl en/of over het Blog Verzekeringen? Heeft u tips, adviezen of mist u iets? U zou mij zeer van dienst zijn met uw inbreng en ik zie uw reactie graag tegemoet via Stel uw Vraag.

“Dames en heren, we gaan beginnen”

Dat is wat ik mij voorneem iedere dag weer te doen.

Om er een fantastisch platform van te maken voor iedere consument die een nieuwe verzekering overweegt af te sluiten. Of bestaande polissen wenst te herzien. Maar wel goed geïnformeerd, en met kennis van zaken.

Als u mij kritisch blijft volgen, en van commentaar en aanbevelingen blijft voorzien, moet er uiteindelijk toch iets moois ontstaan. En ik hoop u binnenkort als verzekerde welkom te heten.

Kees van den Berg

avatar
Kees van den Berg was een aantal jaren inspecteur bij Delta Lloyd. Vanaf 1988 is hij onafhankelijk assurantieadviseur. Verzekeren op internet is snel gegroeid, maar consumenten en ondernemers missen vaak het menselijke contact. Depremievergelijker.nl is daarom een gewoon “ouderwets” assurantiekantoor gebleven. Met de persoonlijke service van vroeger, en de digitale techniek van nu.
Depremievergelijker.nl
Average rating:  
 0 reviews
Naar boven